CE ESTE Seleniul?

mart. 152017
 
 15 martie 2017  Postat de  Adaugă comentarii

CE ESTE Seleniul?

Seleniu este un oligoelement, element care se gaseste in organism in cantitati foarte mici cu rol de catalizator.


Oligoelementele includ: fluorul, manganul, cromul, zincul, cuprul, iodul, cobaltul, seleniu, molibdenul si siliciu.

S-a dovedit faptul ca in cantitati reduse, seleniul este benefic in organism, avand un rol de hepatoprotector. Alaturi de vitamin E si tiaminoacizi alcatuiesc factorul hepatic 30. Seleniul este considerat acum un potenţial anticancerigen si combate bolile de inima.

De asemenea, protezeaza de catarazta sau degenerescenta maculara, combate infectiile virale, herpesurilor faciale si a zonei zoster. Atenueaza simptomelor de lupus si poate reduce dezvoltarea HIV/SIDA.

Seleniul se gaseste in tot corpul in cantitati mici, insa este mai concentrate in rinichi, ficat, splina, pancreas si testicule.

Exista evidente clinice cum ca seleniul ar stimula fertilitatea, mai ales in cazul barbatilor, deoarece creste rata spermatogenezei.

 

UNDE GASIM SELENIU?

 

Seleniu putem gasi in peste, carne rosie, oua, pui, viscerele (ficat, rinichi) sau usturoi. Daca animalele au consumat la randul lor un procent ridicat de seleniu, vor avea la randul lor procent mai mare.

Seleniul se poate gasi si in drojdia de bere, germeni de grau si cereale fortifiate.

 

IN CE CANTITATI SE CONSUMA?

 

Doza zilnică recomandată de seleniu este de 75 mcg pentru băr­baţi şi 60 mcg pentru femei.

Poate fi necesară o doză de până la 200 mcg pe zi pentru a obţine beneficii majore.

O doza de seleniu (până la 350 mcg pe zi) şi o doză toxică (nu mai mult de 900 mcg) este mică în comparaţie cu cea a altor nutrienţi. Simptomele toxicităţii includ nervozitate, depresie, greaţă şi vărsături, un miros ca de usturoi al respiraţiei şi transpiraţiei, căderea părului şi a unghiilor.

 

RECOMANDARILE SPECIALISTILOR

 

Deficitul de seleniu apare destul de rar si este intalnit in cazul pacientilor alimentati parenteral o lunga perioada de timp.

Cantitatile necesare pot fi exprimate in grame/zi sau micrograme/zi. Ele variaza in functie de varsta si sunt invariabil mai ridicate la femeile in timpul sarcinii si alaptatului.

 

Sugarii 0-6 luni: 15mg/zi

7-12 luni: 20mg/zi

Copiii 1-8 ani: 30mg/zi

9-13 ani: 40 mg/zi

Peste 14 ani: 55 mg/zi.

 





 Lasa un Raspuns

(obligatoriu)

(obligatoriu)

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat:
Inline
Inline